Заняття декоративно-ужитковим мистецтвом відкривають для дітей нові шляхи пізнання народної творчості, вчать поважати та зберігати культурні цінності, збагачують їх внутрішній світ, дозволяють з користю провести вільний час. Навчаючись у гуртку, діти поєднують знання технічних прийомів із художньою фантазією, притаманною їх уяві, створюють не тільки красиві, але й корисні вироби.
У творчих колективах ведеться велика робота з виховання у дітей національної культури, залучення їх у чудовий світ танцю та сценічної творчості. Заняття в гуртках розвивають дитину як фізично, так і духовно, виховують характер та впевненість у собі, дають змогу виявити таланти та здібності.
Музика – тонкий інструмент виховання. Вона робить дитину, насамперед, доброю, щирою, щедрою, відвертою і творчою. Вміння слухати, розуміти музику – одна з елементарних ознак естетичної культури, без якої неможливо уявити повноцінного виховання особистості. Розвиток естетичного виховання з дитинства сприяє глибокому розумінню мистецтва, впливає на формування почуттів, смаку людини.
Вивчення мови формує культуру, мислення, розширює коло поглядів учнів на навколишній світ, на місце людини в суспільстві, духовно збагачує і вдосконалює, виховує естетичне сприйняття дійсності, розширює мовний запас. Заняття в гуртках підтримують жагу до пізнання та збереження свого коріння, народних традицій, історії рідного краю.
Серед різноманітних засобів навчання і виховання дітей велике значення має туристсько-спортивний напрямок. Заняття спортом, туристичні походи, екскурсії сприяють формуванню у вихованців кращих людських якостей: дружби, взаємодопомоги, порядності, любові до природи, уміння долати труднощі, загартовують характер.